מעשן בינוני \ מתון

מעשן בינוני והפסקת עישון

ישנם דברים בהם להיות בינוני הוא דווקא לטובה, אחד מהם הוא עישון.

בואו נדבר על מעשן בינוני, או בשמו היותר מכובד, מעשן מתון.

מחשיבים את עצמכם כמעשנים מתונים? לעיתים אתם אפילו מצהירים על עצמכם כלא מעשנים? חושבים כי 3 סיגריות ביום לא מזיקות לבריאות? 

אם עניתם כן לפחות על שאלה אחת, כדאי שתמשיכו לקרוא.

לחצו על הקישור ודלגו ⏬ לחלק שמעניין אתכם ביותר

 

עישון מתון אינו רע כמו עישון כבד, אך עדיין פוגע בלב ובגוף, ועל כן אין לזלזל בו.

אם תפסיק לעשן לחלוטין, תשפר את הבריאות שלך, את תפקוד הריאות, ואף את מצב הרוח.

סיכום על מעשן בינוני \ מתון, לכל מי שמעדיף את זה קצר😉

  • לסיכום אפשר לומר כי מעשן בינוני או מתון יוכל להתמודד ביתר קלות עם הגמילה לעישון.
  • בעזרת סיגריות ללא ניקוטין הגמילה תהפוך לקלה יותר ופחות מורטת עצבים.
  • אנחנו בנינו ערכות להפסקת עישון המתאימות לכל סוג מעשן באופן אישי, על פי כמות הסיגריות הממוצעת שכל אחד מעשן.
  • תוכלו בקלות ליצור איתנו קשר בטלפון, WhatsAppאו להשאיר לנו תגובה ממש מתחת למאמר זה.
  • אנו נשמח לענות על כל שאלה, ותהייה.
  • בהחזרת השליטה אנו מאמינים כי הצעד החשוב לפני הפסקת העישון המוחלטת, הוא היכולת לשלוט בהרגלי העישון שלך.
  • עם סיגריות ללא ניקוטין תוכלו לעשן ברגעים הקשים בהם הצורך לסיגריה גובר על ההיגיון, ויחד עם זאת לא תסכנו את עצמכם בהתמכרות הולכת ונשנית.
להפסיק לעשן בקלות וללא תסמיני גמילה
בכל אחד מאיתנו מסתרר לוחם שמוכן לצאת לקרב ולהילחם בהתמכרות לניקוטין, אל תעצרו את הלוחם שבכם

יצא לכם לומר משפטים כמו:

  • אני לא ממש מעשן
  • אני מעשן רק כמה סיגריות ביום
  • אני מעשן רק בסוף השבוע

תהליך חשיבה זה נפוץ בקרב מעשנים מתונים.

עם זאת, אם אתה חושב שאתה עושה טובה ללב ולריאות שלך על ידי עישון מתון תחשוב שוב.

זה נכון שעישון מתון עשוי להיות בטוח יותר עבורך מאשר עישון כבד, אך הוא עדיין גורם לנזק רב.

הפסקת עישון מוחלטת היא ההחלטה הטובה ביותר שאתה יכול להחליט עבור הבריאות שלך והסובבים אותך.

קמפיינים בתחום הבריאות הציבורית צמצמו את מספר המבוגרים שמעשנים. יחד עם אותה ירידה חלה עלייה במספר המעשנים המתונים והמעשנים הקלים.

מומחים האמינו זמן רב כי מי שהמגדיר את עצמו "מעשן בינוני" יפסיק לעשן ביתר קלות וכנראה לא יעשן לאורך זמן.

אבל מתברר שיותר ויותר מעשנים מתונים ממשיכים לעשן לאורך זמן – כמעט רבע מכלל המעשנים כיום נמצאים בקטגוריה של מעשן בינוני או מעשן קל.

מעשנים קלים ומעשנים בינוניים (המכונים לפעמים מעשנים חברתיים) לעיתים קרובות לא שוקלים לפנות לעזרה על מנת להפסיק לעשן כיוון שכלל לא מחשיבים את עצמם ככאלה.

כשנשאל אותם "האם אתה מעשן?" לעתים קרובות נקבל "לא" כתשובה.

כאן נוצרת בעיה ראשונה ואולי החמורה ביותר, כיוון שבמצב בו אתה לא מודע לבעיה (ההתמכרות לעישון) אתה גם לא ניגש לטפל בה.

מעשן מתון רק 3 סיגריות ביום
מחשיבים את עצמכם כלא מעשנים? נוטים לעשן רק בליווי אלכוהול? הכתבה הזו בשבילכם

במה שונה מעשן בינוני \ מתון ממעשן יומיומי?

בהשוואה למעשנים יומיומיים, מעשנים מתונים נוטים:

  • להיות צעירים יותר
  • בעלי רמות השכלה גבוהות יותר
  • בעלי מעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר
  • בעלי רמות גבוהות יותר של שליטה עצמית
  • להיות פחות אימפולסיביים
  • לדווח פחות על תסמיני תלות פיזיולוגית
  • לתפוס את הגמילה מעישון כקלה לביצוע
  • לשתות פחות אלכוהול

 

רוצים להפסיק לעשן? חושבים כי הגיעה הזמן לשלוט בהרגלי העישון שלכם?

לחצו כאן למעבר לערכה להפסקת עישון למעשן בינוני.

 

מעשן רק 3 סיגריות ביום ? – נזקי העישון הצפויים 

ברגע שאתה לוקח שאכטה מסיגריה, ישנם שינויים מידיים בגופך, הכוללים:

  • אתה עלול להרגיש רגוע יותר, אך לחץ הדם והדופק מתחילים לעלות.
  • הלב שלך מתחיל לפעום אחרת, וזרימת הדם לנימים פוחתת.
  • רמות גז רעיל הנקרא פחמן חד חמצני, עולות בזרם הדם שלך. משמעות הדבר היא שפחות חמצן מגיע למוח, לשרירים ולאיברים אחרים.

גם אם אתה מעשן רק מדי פעם, אתה עדיין חשוף לסיכונים ארוכי טווח.

מלבד סרטן ריאות, ישנם לפחות 13 סוגי סרטן אחרים הקשורים לעישון.

עישון פוגע ב- DNA ,ובגנים המגנים עליך מפני סרטן.

נכון שככל שאתה מעשן פחות, כך תיצור פחות נזק ל- DNA ולגנים שלך, אך יחד עם זאת חשוב להבין כי לא ניתן להתחמק מהנזק.

עישון של 1 עד 3 סיגריות ביום כמעט משלש את הסיכון למות מסרטן ריאות.

בנוסף עישון מתון (חברתי) גרוע ללב שלך כמעט כמו עישון רגיל.

מחקרים הראו כי מעשנים קלים ובינוניים הם בעלי סיכון כמעט זהה למחלות לב כמו אנשים המעשנים מדי יום.

כלי דם דקים מאוד החיוניים לשמירת בריאות הלב נפגעים מעישון. פגיעה באותם כלי דם זעירים יוצרת גם בעיה בזיקפה אצל גברים.

סיגריות ללא ניקוטין מצמחים להפסקת עישון
איך אפשר להפסיק לעשן תוך כדי עישון? צמחים הם התשובה. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא

איך ולמה להפסיק לעשן

אני מקווה כי עד עכשיו הצלחנו לענות על השאלה, למה להפסיק לעשן.

אך בכל זאת נגיד עוד כמה משפטים בנושא.

  • מכיוון שעישון ממכר מאוד, עישון "מתון" יכול בקלות להפוך לעישון יומיומי.
  • מעשנים בינוניים \ מתונים המעשנים יותר משלוש חבילות בחודש, צפויים לעשן לאחר 14 שנים באותה מידה כמו מעשנים יומיומיים.

אז בואו נעבור על האיך, איך מפסיקים לעשן?

ישנם לא מעט שיטות להפסקת עישון, המוכרות ביותר הן:

  • סדנא לגמילה מעישון (בכללית\ מכבי) בעזרת כדורים להפסקת עישון
  • מדבקות ניקוטין
  • מסטיקים ניקוטין
  • דיקור סיני
  • סיגריות ללא ניקוטין

סיגריות ללא ניקוטין להפסקת עישון

מהם אותן הסיגריות ללא ניקוטין, ואיך בדיוק סיגריות אמורות לעזור לך להפסיק לעשן?

זו שאלה שרבים שואלים, בעיקר מכיוון שהתחום של עישון צמחי פרץ לשוק הישראלי ממש בשנים האחרונות.

צמחים, כמו שאנו יודעים מכילים יתרונות בריאותיים רבים, ולעיתים קרובות אנו משתמשים בהם בבישול, תיבול, תה, ועוד.

אז איך זה עובד?

בואו רגע נבין איך עובד הניקוטין על מנת להבין איך הפסקת העישון עם סיגריות ללא ניקוטין קוראת בפועל.

השפעות הניקוטין על מעשן בינוני

כאשר אתם התחלתם לעשן לראשונה כנראה חוויתם בחילה, סחרחורת, כאבי ראש או קלקול קיבה, אך עם הזמן, ככל שהעישון נהיה הרגל, הגוף הפך סביל לתופעות אלה עד שהן כבר לא נראות לעין.

סיבולת פירושה שצריך יותר ניקוטין כדי לקבל את אותו האפקט שהיינו מקבלים מעישון בהתחלה.

עישון מתון גורם לגופנו להסתגל לרמת ניקוטין מסוימת, (גם אם לקטנה ביותר); מבלי שנבין זאת, אנו מווסתים את מספר הסיגריות שאנו מעשנים על מנת לשמור על רמת הניקוטין המוכרת לגופנו.

תהליך זה יכול בקלות להפוך מעשן קל, לבינוני, ומעשן בינוני לכבד.

דיקור סיני לגמילה מעישון
ניתן להיעזר בעוד מגוון שיטות טבעיות להפסקת עישון ביניהם הדיקור הסיני

לקטוע את מעגל ההתמכרות

זה הרגע בו הסיגריות ללא הניקוטין נכנסות לתמונה.

סיגריות ללא ניקוטין כשמן כן הן- אינן מכילות ניקוטין, ועשוית מצמחים רפואיים מגוונים.

במקום להצית את הסיגריה הרגילה שלכם, תוכלו לעשן סיגריות צמחיות, באופן כזה תפסיקו לספק לגוף שלכם ניקוטין ותקטעו את מעגל ההתמכרות.

אופן גמילה זה מתאים לכל סוגי המעשנים, מהקל עד הכבד.

ההבדל בגמילה בין סוגי המעשנים השונים יתבטא בזמן הנחוץ כדי להיגמל, ובחומרה של תופעות הלוואי שלאחר הגמילה.

עישון צמחים לא רק מאפשר להיגמל מעישון, אלא גם מפחית את תסמיני הגמילה.

צמחים כמו:

  • לבנדר
  • קמומיל
  • דמיאנה

קלים ונעימים לעישון ומועילים גם להפחתה בתסמיני הגמילה.

 

רוצים להפסיק לעשן? חושבים כי הגיעה הזמן לשלוט בהרגלי העישון שלכם?

לחצו כאן למעבר לערכה להפסקת עישון למעשן בינוני.

 

תזכרו תמיד כי הצמחים כאן לעזרתכם, ומאפשרים לכם עישון נקי מניקוטין.

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email