הפסקת עישון תופעות לוואי גזים

הפסקת עישון תופעות לוואי גזים | הפרעות במערכת העיכול

תוכן עניינים

 

 

הפסקת עישון תופעות לוואי גזים

הפסקת עישון תופעות הלוואי הצפויות

 

הפסקת עישון תופעות לוואי גזים ועצירות

מחסור בניקוטין עלול לגרום לכם לתופעות של גזים, עצירות והפרעות בעיכול כתוצאה ישירה.

למה?

הניקוטין גורם למערכת העיכול לעבוד בצורה נמרצת ומהירה וככל שתעשנו יותר ככה השפעתו תהיה דומיננטית יותר. הגוף מתרגל… ועם הפסקת הניקוטין מערכת העיכול פתאום מתפקדת בצורה איטית יותר. ועד שהגוף יתרגל הוא עלול לחוש אי נוחות בתפקוד היומיומי של מערכת העיכול, עד שיגיע לאיזון תקין לאחר מספר חודשים.

 

הפסקת עישון תופעות לוואי כאבים בבטן

כהמשך ישיר של ההפרעות הצפויות בערכת העיכול, תופעות הלוואי של הגזים והעצירויות יובילו לכאבי בטן, לאו דווקא חמורים ובלתי נסבלים, אבל כאלו המורגשים מאחר והגוף עובר שינוי כלשהו.

אל תתנו לזה להלחיץ אתכם, זה בהחלט עדיף מהנזקים השונים של עישון הניקוטין עצמו!

 

מתעניינים בהפסקת עישון ללא כדורים?

הכנו בשבילכם 3 ערכות לגמילה הדרגתית מעישון ללא שימוש בכדורים. הערכות מותאמות לסוגי המעשנים השונים.

*ניתן להשתמש גם בשילוב עם כדורים להפסקת עישון.

 

 

הפסקת עישון תופעות לוואי עלייה במשקל

עלייה במשקל היא תופעת לוואי של תהליך הפסקת עישון אך אינה וודאית. במידה ואתם כן סובלים מהתופעה, לאחר 3 חודשים היא צפויה להיפסק.

למה בכלל זה קורה?

ניקוטין מעלה את הקצב המטבולי הבסיסי של הגוף, כלומר מעלה את מספר הקלוריות שהגוף יכול לשרוף במנוחה.

עם הפסקת העישון הקצב המטבולי של הגוף יורד ובמקביל עולה התיאבון שזוהי תופעה של תהליך גמילה.

אל תשכחו שאחרי כ3 ימים מתחילת הגמילה גם חוש הריח יתחיל לעלות ולגבור בחזרה כמו לפני שהתחלתם לעשן ועם הריח יבוא התיאבון….

 

הפסקת עישון תופעות לוואי צרבות

בימים הראשון לגמילה, ולרוב עד כשבועיים מתחילת התהליך, הגוף ממשיך להפריש חומצה בכמות שהיה רגיל אליה כשקיבל ניקוטין.

עם הזמן, הגוף יוריד את הפרשת החומצה שלו ואתם תפסיקו לסבול מתופעת הלוואי הזו.

 

גזים לאחר גמילה מעישון | בעיות עיכול לאחר גמילה

כיצד להקל על תופעות לוואי הפסקת עישון

הניקוטין שבסיגריות הוא סם ממכר לכל דבר, גם אם הוא לא נשמע לכם כמו סם קשה. כשתפסיקו לעשן הגוף יגיב להיעדרות הניקוטין בדם. הוא התרגל, הסם הזה עזר לו ימים כלילות ועם התחלת הגמילה, הגוף יפתח תופעות לוואי שונות.

אין לכם מה להיבהל, מדובר בתקופה חולפת ובכל תופעות הלוואי השונות ניתן לטפל בשיטה התנהגותי, באמצעות תרופות, באמצעות תחליפים ועוד.

דברים שמקלים על תופעות הלוואי:

  1. תרופות מרשם לגמילה מעישון שניתן לקבל אצל הרופא המטפל שלכם ובהמלצתו בלבד! עליו לדאוג שהתרופה אתם לוקחים מתאימה למצב הבריאותי שלכם, לגיל, לשלב הגמילה ועוד.
  2. תחליפי ניקוטין מוכרים כמו מסטיק ניקוטין או מדבקות ניקוטין, שהוכחו כיעילים ויעילות אך לא ממש עונים על צורך רגשי.
  3. טיפול פסיכולוגי בו תוכלו לדבר על הקושי שלכם ולפרוק את שעל לליבכם במילים במקום בעישון ניקוטין.
  4. סיגריות צמחיות שמטרתם לענות לכם על צורך רגשי ופיזי בו"ז. מדובר בסיגריות ללא ניקוטין או חומרים ממכרים אחרים, שמכילים 100% צמחים טבעיים שיעילים בהקלה על תסמיני גמילה כדוגמת:

לבנדר להקלה בנדודי שינה, מנטה להקלה ושיפור בריאות חלל הפה, קמומיל להרגעת בעיות עיכול ועוד.

כלומר אתם תוכלו להמשיך לעשן ולספק את הצורך הפסיכולוגי והחברתי לפעולת העישון, מבלי להכניס לגוף חומרים מזיקים ואף להיפך.

 

כמה זמן לאחר הפסקת עישון תופעות לוואי כמו גזים ייעלמו?

שאלה חשוב וקריטית כי התשובה דיי מנחמת. ברוב המוחלט של המקרים מדובר בתופעות זמניות! גם אם קשה ורמת האנרגיה שלכם ירודה בתור התחלה, תזכרו את המחקר הבא:

בשנת 2010 פורסם בכתב העת Nicotine & Tobacco Research  כי רמות האושר עולות בקרב אנשים שמפסיקים לעשן ונותרות בדיוק כך כל עוד הם נמנעים מסיגריות ניקוטין.

אם נתייחס בנפרד לכל תופעת לוואי שדיברנו עליה:

הפסקת עישון תופעות לוואי גזים ועצירות – לרוב תנועתיות המעי מסתדרת תוך שבוע-שבועיים.

הפסקת עישון תופעות לוואי כאבים בבטן – כאבים הצפויים להיפסק כשבועיים מסיום הסיגריה אחרונה.

הפסקת עישון תופעות לוואי עלייה במשקל – לרוב לגוף לוקח כ3 חודשים עד שמבין כי מאותה נקודה עליו להתמודד ללא ניקוטין ומתאזן מבחינת המשקל.

הפסקת עישון תופעות לוואי צרבות – בדומה לכאבי הבטן, מדובר בתופעה הצפויה להיפסק כמספר ימים בודדים ועד כשבועיים מהסיגריה האחרונה.

 

מתעניינים בהפסקת עישון ללא כדורים?

הכנו בשבילכם 3 ערכות לגמילה הדרגתית מעישון ללא שימוש בכדורים. הערכות מותאמות לסוגי המעשנים השונים.

*ניתן להשתמש גם בשילוב עם כדורים להפסקת עישון.

 

הפסקת עישון תופעות לוואי גזים ומערכת העיכול

בואו נסכם!

החדשות הטובות הן שרוב התסמינים שדיברנו עליהם מורגשים בעוצמה גדולה יותר בתחילת התהליך, ומשם זה הולך ומתמעט! כל התסמינים יפחתו להם בהדרגה ועם הזמן המשימה תהפוך עבורכם לקשה הרבה פחות.

כדי לעמוד במשימה עליכם להיעזר באחת מהאופציות שדיברנו עליהן: תחליפים, שיחות מקצועיות, תרופות מרשם או סיגריות צמחיות!

דברים נוספים שעשויים לעזור לכם לעבור את התהליך: ספורט, חברה תומכת ופיזור תזכורות במקומות מרכזיים בבית שלכם למה בחרתם להפסיק לעשן!

אם הסביבה מלחיצה אתכם, התנתקו מעט, קחו לעצמכם את הרגע שאתם צריכים, הקפידו לישון כמו שצריך ולא לאכול אוכל שומני שמעורר תאווה לעישון.

נסו מדיטציות, צמצמו את צריכת הקפאין שלכם ותעשו אמבטיות חמות.

אם תחשבו על זה רגע,  תראו כמה דברים אתם עומדים להרוויח אם תפסיקו לעשן!

רוצים לנסות את הסיגריות הצמחיות ולהתחיל את תהליך הגמילה עוד השבוע?

אתם מוזמנים ללחוץ כאן

שלחו הודעה בוואטסאפ, התייעצו איתנו, נתאים לכם את החבילה הטובה ביותר ויאללה, נגמלים!

שנה טובה ונקייה מניקוטין לכולם!

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email