10 עובדות על נזקי עישון סיגריות

נזקי עישון סיגריות כמו שיעול, אימפוטנציה

אספנו עבורכם 10 עובדות על השפעות העישון ועל נזקי העישון.

רוצים לדלג ⏬ לתוכן שמעניין אתכם? לחצו את הקישור

 

אם אתם מעשנים כדאי לכם להקדיש כמה דק' ולעיין, סה"כ מדובר בחיים שלכם.

אז בואו נצא לדרך.

 

סיכום לאלה מכם שלא מעוניינים להיכנס לעומק העניין

  • עישון גורם לאינספור נזקים בריאותיים לגוף. ברשימת נזקי עישון סיגריות ניתן להזכיר סכרת, מחלות לב, דמנציה, אימפוטנציה, מומים מולדים ותמותת תינוקות, קיצור תוחלת החיים, סוגים שונים של סרטן ועוד.
  • העישון פוגע גם בסביבתו של האדם המעשן, נזקי העישון הפסיבי הם סכנה בפני עצמה וישנם מחקרים רבים המוכיחים זאת.
  • לגוף יכולת שיקום מופלאה וניתן לשקם רבים מנזקי העישון, אך לא כל נזקי העישון הפיכים, בעיקר כאשר מדובר בעישון רב וממושך אשר גרם להופעת מחלות כרוניות.
  • ניתן לעבור לסיגריות ללא ניקוטין על מנת להפחית את נזקי העישון ולהימנע מצריכת ניקוטין. זהו יכול להיות צעד בדרך לגמילה מעישון.
איך לצמצם את נזקי העישון ולהפסיק לעשן
מדוע התשוקה לסיגריה היא כה חזקה, ומדוע גם לאחר שאנו מודעים לכל הסיכונים הכרוכים בעישון אנו בכל זאת ממשיכים לעשן?

העובדות הכי מעניינות וחשובות על נזקי עישון סיגריות

1. כמה רעלים יש בסיגריה

כאשר מבקשים מהציבור לנקוב ברשימת הרעלים שיש בסיגריה כולם יודעים להצביע על זפת ועטרן, וחלק יציינו גם את חד תחמוצת הפחמן.

אבל האם ידעתם שבסיגריה יש למעלה מ 4000 רעלים שונים!

האם ידעתם כי 80 מתוכם נחשבים לרעלים הגורמים למחלת הסרטן.

עובדה קטנה המסבירה מדוע נזקי עישון סיגריות הם רבים כל כך.

2. עישון גורם לאימפוטנציה

על פי מחקרים שנערכו בארצות הברית העישון מגביר את הסיכוי לאימפוטנציה כבר מגיל החוקרים מצאו כי ככל שהמעשנים החלו לעשן בגיל צעיר יותר כך הבעיה יותר חריפה, וישנו יחס ישיר בין חומרת הבעיה לבין כמות העישון.

למעשה מעשנים בגיל 40 הם בסבירות גבוהה פי 3 לסבול מבעיות אימפוטנציה אפילו אם נשווה אותם לגברים בני 50 שאינם מעשנים.

3. לא רק סרטן ריאות 

סרטן הוא אחד הידועים ברשימת נזקי עישון לגוף.

ישנה מודעות גדולה לקשר בין עישון לבין סרטן ריאות, אך חשוב להיות מודעים לכך שהמחקרים בנושא קושרים את הסיגריות לסוגים שונים של סרטן כמו סרטן הוושט, סרטן הלוע, סרטן שלפוחית השתן, לוקמיה, סרטן כליות ועוד כמה סוגי סרטן.

1 מכל 3 מקרים סרטן הוא תוצאה של עישון סיגריות.

אחד מנזקי העישון הוא אימפוטנציה
בעקבות העישון, זרימת הדם בכלי הדם נפגעת, וזה גורם לבעיות במחזור הדם בכל הגוף. וכך עישון גורם לתפקוד לקוי של זקפה.

4. עישון בזמן ההיריון

נזקי עישון סיגריות בזמן ההיריון הם סכנה גדולה גם לאם וגם לעובר.

עישון בזמן ההיריון מעלה את הסיכוי למומים מולדים, לידות מוקדמות, לידות במשקל נמוך ומוות בעריסה.

כמו כן ישנן השפעות לטווח ארוך כמו הפרעות קשב וריכוז, מחלות נשימה וסבירות גבוהה שגם הילד יעשן.

זה די מובן ולא מפתיע שהעובר רגיש במיוחד לרעלי הסיגריות, אך המחקרים מראים שהשינויים הגופניים המתרחשים בגוף האם יכולים להגביר את נזקי הסיגריות בהשוואה למעשנת שאינה בהיריון, כמו למשל הסיכון ליתר לחץ דם היריוני.

5. עישון בהנקה

הנקה היא דבר חשוב מאוד עבור התינוק והרופאים ממליצים על הנקה טבעית.

רופאים רבים אומרים שהנקה טבעית עדיפה על הפורמולות, אפילו כאשר האם מעשנת.

שלא תבינו זאת לא נכון, אין כאן טענה שזה בסדר לעשן בזמן ההנקה.

כל המחקרים מראים כי העישון משפיע באופן שלילי על כמות החלב ושהניקוטין מגיע אל גופו של התינוק דרך החלב וגורם לנזקי עישון לגוף.

כאשר את מעשנת בזמן ההנקה, את נותנת גם לתינוק שלך לעשן.

6. עישון פוגע גם בסובבים אתכם

עישון פסיבי הוא אינו סתם מטרד של ריח אשר מפריע לאנשים שאינם מעשנים.

ישנם מחקרים אשר מוכיחים כי עישון פסיבי מביא את אותם סיכונים למחלות עישון.

אם חשבתם שעישון פסיבי מתייחס אך ורק לשהייה בחדר סגור עם מעשן, האמת שגם כניסה לחדר אחרי שמישהו עישן בו חושפת אתכם לרעלים רבים ונזקי עישון לגוף.

 

רוצים להיגמל מהניקוטין? 🚭 רוצים להפסיק לחשוש על המצב הבריאותי שלכם? ערכות לגמילה מעישון לכל סוגי המעשנים כאן! 

 

7. עישון מעלה את הסיכון לסכרת

לא רק שעישון מסוכן מאוד עבור חולי סכרת, הוא למעשה אחד הגורמים לסכרת.

העישון משפיע על תאי הגוף וגורם לדלקות, ואז הם אינם מגיבים לאינסולין והדבר מגביר את הסיכוי לסכרת מסוג ואם כבר יש לכם סכרת, אז ממש לא תרצו לעשן זהו שילוב מסוכן.

8. עישון מגדיל את הסיכוי לדמנציה

בעבר התפרסמו טענות על כך שעישון מסייע במניעת מחלת האלצהיימר, לצערנו הרב המחקר המדעי מראה כי עישון מגדיל את הסיכוי למחלת האלצהיימר בכ 150% המובילה לדמנציה, וב 170% את הסיכוי לדמנציה וסקולרית.

כך שגם דמנציה נכנסה לרשימת נזקי עישון סיגריות.

9. עישון מקצר את החיים

על פי הנתונים תוחלת החיים של מעשן היא לפחות 10 שנים פחות מאשר אנשים שאינם מעשנים.

יש לומר מקצר את החיים ופוגע באיכותם.

עישון פסיבי פוגע בנשים בהריון ובסובבים אתכם
העישון פוגע לא רק בכם, הוא פוגע בכל הסובבים אתכם. חשבו על הנשים בהריון, או אנשים בסיכון רפואי הנקלעים באותו חדר אתכם – מעשנים יקרים. חשבו על אלה שגרים אתכם, ועובדים אתכם, אך קודם על הבריאות שלכם

10. עישון פוגע בפוריות

הסטטיסטיקה מראה כי נשים מעשנות סובלות מבעיות פוריות ומתקשות להיכנס להיריון, גם כאשר מדובר בעישון פסיבי.

אך לא רק הנשים, העישון פוגע גם בתאי הזרע של הגברים ומוריד מאיכותם.

על פי המחקרים ספירת הזרע אצל הגברים פוחתת בכ 16%.

איך לעשן ולהימנע מנזקי עישון סיגריות

ישנם אנשים אשר משכנעים את עצמם שסיגריה אחת ביום, או לכל היותר 3 סיגריות ביום זה בסדר והגוף יכול לעמוד בזה.

האמת שאין שום מחקר מדעי אשר מגבה זאת, בדיוק להפך.

גם עישון של סיגריה אחת ביום מגדיל את הסיכונים הרפואיים וגורם לבעיות רפואיות.

לא קיימת דרך לעשן ולהימנע מנזקי עישון סיגריות.

כל סיגריה שתדליקו תגרום נזקי עישון לגוף, לכם ולסובבים אתכם.

האם נזקי עישון סיגריות הפיכים?

עישון גורם לנזקים בריאותיים רבים לגוף, אך לאחר הפסקת עישון הגוף מתחיל לנקות את עצמו מנזקי העישון.

הריאות מתחילות להתנקות, זאת אחת הסיבות לשיעול המוגבר לאחר הפסקת עישון.

ככל שעובר הזמן, כך הריאות והגוף משתקמים והסיכויים למחלות פוחתים, גם תופעות הלוואי שלאחר הגמילה פוחתים.

לגוף יש יכולת שיקום מדהימה, אך היא עדיין מוגבלת וחלק מנזקי עישון לגוף הם בלתי הפיכים.

 

רוצים להשאיר את ההרגל מאחורכם? 🚭 רוצים להיות נקיים מניקוטין?

לחצו לסרטוני הסבר בחינם על השיטה שלנו לגמילה מעישון

 

הפחתת נזקי עישון סיגריות

אם תרצו להפחית את נזקי עישון סיגריות תצטרכו פשוט להפחית את עישון הסיגריות… לאפס!

כמובן שקל להגיד, אך בפועל מדובר בהתמכרות קשה ומעטים הם האנשים שיכולים להניח את העישון מאחור ברגע אחד.

מה שניתן לעשות זה לעבור לסיגריות ללא ניקוטין.

סיגריות ללא ניקוטין הן עדיין סיגריות, אך הן מבוססות על צמחי מרפא ואין בהן טבק וחומרים ממכרים.

סיגריות ללא ניקוטין חושפת את מערכת הנשימה שלכם לתוצרי בערה, אך מסייעת לכם להימנע מכל הכימיקלים של הסיגריות הרגילות וכך מפחיתות נזקי עישון לגוף.

באמצעות מעבר לסיגריות ללא ניקוטין, גם אם זה נעשה בצורה הדרגתית, תוכלו להתחיל לצמצם את נזקי העישון ובהדרגה להשתחרר מההתמכרות לניקוטין.

זוהי אולי לא הפסקת עישון מהיום למחר, אך בהחלט דרך להיגמל בצורה טבעית.

באמצעות המעבר לסיגריות ללא ניקוטין תוכלו להתחיל תיקון הדרגתי של נזקי עישון לגוף.

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email