הרעלת ניקוטין

כל מה שרצית לדעת על הרעלת ניקוטין ולא העזת לשאול

כדי להבין מהי הרעלת ניקוטין, בואו נכיר קודם את הניקוטין בכבודו ובעצמו.

ניקוטין הוא סם פסיכואקטיבי ממריץ, המצוי בצמח הטבק ומהווה את החומר הפעיל במוצריו.

ברגע שהניקוטין נשאף לריאות, הוא נספג בכזו מהירות במחזור הדם, כך שבתוך 10-20 שניות הוא כבר חודר למוח.

רוצים לדלג לתוכן שמעניין אתכם? ⏬ לחצו על הקישור

 

ברגע שהמוח קיבל את אספקת הניקוטין שלו, הוא מיד מתחיל במחול האדרנלין שלו, ומספר לשאר הגוף שעכשיו הוא עירני, חווה הנאה ומרגיש את פעימות הלב שלו מואצות וחזקות.

הפגיעה אינה מוגבלת רק למערכות הפנימיות של הגוף, אלא גם בריאות הפה ומצבו של העור נפגעים ככל שתקופת השימוש בניקוטין מתארכת.

תגידו שלום למלכודת הניקוטין

אחרי שהאדרנלין העלה את לחץ הדם, פעילות הנשימה וקצב הלב, הניקוטין גורם לשחרור מוגבר של דופמין, מה שבעצם מרמה את המוח שלנו וגורם לו להרגיש שביעות רצון מהסיטואציה.

אלו המעשנים כמויות גדולות מאוד של סיגריות יעמיסו על הגוף שלהם כמויות שאינו יכול להתמודד איתן עוד וסביר להניח שהם יסבלו מהרעלת ניקוטין.

הרעלת ניקוטין מסוכנת לבריאות
הרעלת ניקוטין עלולה להופיע אצל מעשנים כבדים של סיגריות ואף נרגילות, בהן מינון ניקוטין גבוה. 

הרעלת ניקוטין היא מצב בו רמת הניקוטין בזרם הדם עולה מעל הטווח הסביר והסביל עבור הגוף.

מדובר במצב רפואי חמור, אך שכיח ואינו כרוני. 

להרעלת ניקוטין תופעות לוואי רבות, חלק בעלות נזק ישיר וחלקן נובעות ממאמצי הגוף להתנקות. בין התופעות ניתן למנות כאבי ראש, בלבול, בחילות והקאות.

לשימוש בניקוטין והימצאות בתוך מלכודת הניקוטין, מכל סוג ובכל כמות שהיא, נזקים משמעותיים! 

לא משנה באיזו דרך נצרך את החומר הוא יגיע בסוף לזרם הדם, לכבד ולכליות.

השימוש יוביל להשפעות שליליות על המוח, הלב, לחץ הדם וכידוע הוא גם גורם גבוה לסרטן. 

על אחת כמה וכמה אם נצרוך אותו מעל ה"מומלץ".

כאמור, ההרעלה עלולה להופיע אצל מעשנים כבדים של סיגריות ואף נרגילות, בהן מינון ניקוטין גבוה.

אך היא שכיחה מאוד גם בקרב אלו הנמצאים בתהליכי גמילה מעישון.

איך זה הגיוני אתם שואלים?

ישנם שני מצבים עיקריים בהם ניתן להיתקל בתופעה:

  1. אם הנגמל מעשן במקביל לצריכת תחליפי הניקוטין
  2. מינון מוגזם של תחליפי הניקוטין

כאשר אתם צורכים מוצרי עזר להפסקת עישון ותחליפי ניקוטין, הגוף מקבל ניקוטין במצב צבירה נוזלי. כלומר, אפילו התחליף אינו מחליף את הניקוטין לחלוטין, אלא נכנס לגוף בצורה "חמורה פחות" משאיפת עשן.

חווית התקפת ניקוטין? תפסיקו לעשן כדי לנקות את הגוף
אם החלטתם להפסיק לעשן ואתם מחכים לרגע הזה שהגוף שלכם יהיה נקי מניקוטין, עליכם לחכות 72 שעות בלבד

תחליפי הניקוטין השונים מאפשרים ספיגה של מינוני ניקוטין גבוהים ממה שאדם יכול להכניס לגוף דרך שאיפה לריאות.

וכך, מבלי לשים לב (או שכן?), צורכים הנגמלים כמויות מוגזמות של תחליף ניקוטין כזה או אחר, או אפילו משלבים מספר תחליפים וזה אף חמור יותר.

חשוב לציין כי חל איסור טוטאלי על עישון סיגריות במהלך השימוש בתחליפי ניקוטין.

השילוב בין השניים מסוכן מאוד ועלול להוביל מהר יותר מהרגיל להרעלת ניקוטין!

כל אדם המשתמש בתחליפי ניקוטין, חייב להכיר את התסמינים השונים של ההרעלה על מנת לזהות אותם באופן מיידי ולפנות לטיפול רפואי.

תסמינים של הרעלת ניקוטין

  • כאבי בטן והקאות – השפעה ישירה על מערכת העיכול שגורמת לכאבי בטן, התכווצויות, גזים, נפיחויות והקאות.
  • כאבי ראש וסחרחורות – התסמינים המוקדמים ביותר של הרעלת ניקוטין והעיקריים ביותר. נובעים משיבוש באספקת הדם למוח
  • עליה בקצב דופק הלב – תחושות חזקות של פעימות לב מואצות 
  • עוויתות שרירים – עוויתות ופרכוסים כתוצאה מירידה חדה באספקת החמצן למוח והתכווצות כלי הדם
  • הפרשת רוק מוגברת  –  לעיתים עד כדי ריור ולעיתים עד לתחושת שריפה בפה
  • אי שקט – רמת ניקוטין גבוהה בגוף יכולה לגרום לתחושה שמרגיש הנגמל כשלא מגיע לו ניקוטין בכלל לגוף, הדבר מתבטא בדיבור מהיר, חוסר מנוחה, נדודי שינה, בלבול וכד'
  • קשיי נשימה – הפסקות נשימה, קוצר נשימה ועליה בקצב הנשימה 
  • הפרעות בשמיעה ובראיה – טשטוש בראיה, צפצופים באוזניים ומחסור בחדות של החושים.

 

זכרו – אם הבחנתם באחד מתסמיני ההרעלה האלו, פנו מיד לקבל סיוע רפואי!

 

הרבה ניקוטין בדם יכול לגרום להרעלת ניקוטין
חווית התקפת ניקוטין? נסה לצמצם בצריכת הניקוטין, אפשר להיעזר בסיגריות ללא ניקוטין במידה וקשה להימנע מעישון

אם כך, איך מתמודדים עם התופעה?

הרעלת ניקוטין היא מצב רציני מאוד, אבל בהחלט ניתן למנוע אותו.

  • חשוב מאוד ליטול את המינון המומלץ בלבד של תחליפי הטבק
  • חשוב לא לשלב מוצרים/תחליפים מבוססי ניקוטין ביחד
  • אם בחרתם לגוון במוצרים, המתינו תקופת המתנה משמעותית בין השימוש במוצרים השונים – תוך התייעצות עם גורם רפואי!
  • אל תקבלו החלטות על דעת עצמכם בדבר שינוי שיטת הגמילה כל עוד היא כוללת הכנסת חומרים לגוף
  • שקלו שימוש בשיטות להפסקת עישון שלא כוללות שימוש בתחליפי ניקוטין שיזיקו לגופכם

כמה זמן לוקח לניקוטין להתנקות מהגוף?

אם החלטתם להפסיק לעשן ואתם מחכים לרגע הזה שהגוף שלכם יהיה נקי מניקוטין, עליכם לחכות 72 שעות בלבד.

זאת בתנאי שבמהלך אותן 72 השעות הראשונות מהסיגריה האחרונה הפסקת ל ח ל ו ט י ן עם הכנסת ניקוטין מכל סוג שהוא לגוף שלכם.

לאחר גמילה מעישון הדם יתנקה מהניקוטין תוך 3 ימים
חוששים להפסיק לעשן? לא רוצים לוותר על חווית העישון? לחצו כאן למעבר לסרטון הסבר: "איך להפסיק לעשן תוך שימור חווית העישון?"

לא נרגילה, לא תחליף, לא "רק פעם אחת". לחלוטין.

אחרת הגוף מתחיל מההתחלה, גם אם מדובר בכמות הקטנה ביותר.

ואז… הכל מהתחלה.

התאוששות מנזקי העישון תלויה בהרבה גורמים, ביניהם מצב בריאותי כללי, מספר השנים שעישנתם, גיל וכד'. תופעות הלוואי שלאחר הגמילה גם כן תלויות בגורמים אלה וחלקכם ייחוו אותם באופן חמור יותר, אך יש אור בקצה המנהרה.

הריאות ומערכת הנשימה צפויות להתנקות במידה משמעותית בתוך 3 חודשים בגמילה, ותהליך ההתאוששות של איברים אלו נמשך כ-9 חודשים לאחר הפסקת העישון.

לשאר האיברים בגוף יש את הדרך שלהם להירפא, ועם הזמן הגוף יעשה את הקסם שלו, כל עוד אתם תעמדו בהבטחה שלכם להשאיר אותו נקי מניקוטין.

לאחר כשנה, רמת הסיכון לאוטם שריר הלב פוחתת ב50%!

לאחר כ10-15 שנים, הסיכון לשבץ משתווה לזה של אדם לא מעשן. 

אז אם התמכרתי, מה אעשה כדי להיגמל מניקוטין?

התמכרות לעישון מתרחש בעקבות החומר הפעיל בסיגריה
זוכרים את הסיגריה הראשונה? האם חשבתם שתמשיכו לעשן עד רגע זה? חושבים שהגיע הזמן להפסיק? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה!

אפשר בהחלט לעשות זאת מבלי לסכן את הגוף בהרעלות כאלה ואחרות.

ישנן שיטות רבות בשוק שיכולות לעזור לכם להיגמל מעישון מבלי לגרום לגוף לסכנה של over ניקוטין.

יש שיטות שיעזרו לכם לטפל בפן הפסיכולוגי, חלקן יעבדו על הפן הפיזיולוגי, יש שיטות שינסו לגמול אתכם דרך פניה לתת מודע, יש כאלו שיפחידו אתכם, יש כאלו שידברו איתכם, חלק יעבדו על על הדחף עצמו.

בתקופת החיפוש אחר תוכנית הגמילה מניקוטין המתאימה ביותר עבורכם, אתם תיתקלו בדרכים שונות ומגוונות, החל מהרצאות וכלה ביוגה.

התפקיד שלכם זה לנסות לזהות ממה העישון שלכם נובע – האם מדובר בדחף פסיכולוגי, חברתי, נפשי, פיזיולוגי?

ברגע שתזהו את הבעיה, תוכלו לתקוף אותה מהזווית הנכונה ולגשת לפתרון הטוב ביותר עבורכם.

כדי לא להכניס חומרים ממכרים לגוף, חשוב לשים לב ממה בדיוק מורכבים התחליפים השונים שאתם שוקלים לקחת.

אנחנו ממליצים על גמילה בדרך הטבעית ביותר של הגוף, ללא סיכון בהרעלת ניקוטין וללא שימוש בחומרים ממכרים אחרים.

נסו את השיטה להפסקת עישון באמצעות עישון, שתוביל אתכם לגמילה מהצורך הפסיכולוגי והפיוזלוגי בו זמנית, תוך כדי עישון סיגריות צמחיות וסיפוק הדחף לשמירה על הרגלי העישון שלכם.

היעזרו בסובבים אתכם על מנת להיגמל מעישון
היעזרו בתמיכה של הסובבים אתכם על מנת לעבור את תהליך הגמילה ביתר קלות. אל תשכחו אתם לא לבד! 

חשוב שתבינו שהרעלת ניקוטין לא חייבת להיות חלק מתהליך הגמילה שלכם!

ניתן להימנע ממנה, ניתן להימנע מנזקים נוספים.

תבחרו בתהליך גמילה מבוקר ומקצועי, שיטפל בכל הדחפים שלכם בצורה המקיפה ביותר

והכי חשוב – תבחרו מישהו שילווה אתכם בתהליך.

הימנעו מהרעלת ניקוטין ושמרו על עצמכם!

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן למאמרים נוספים בנושא ניקוטין

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email