איך מפסיקים לעשן

איך מפסיקים לעשן ולא מאבדים את השפיות

אנשים רבים התחילו לעשן בצעירותם, מבלי ממש לחשוב ולהבין שתוך כמה שנים הם עשויים להיות מכורים הנאבקים על מנת להצליח להפסיק את ההרגל המזיק לבריאותם.

זה אולי לא נראה כך בהתחלה, כאשר אתם מעשנים את הסיגריות הראשונות;

אך בסופו של דבר מבינים שהניקוטין הוא סם ממכר מאוד והפסקת עישון היא דבר קשה ומאתגר.

רוצים לדלג ⏬ לתוכן שמעניין אתכם ביותר? פשוט לחצו על הקישור

 

הפסקת עישון לעתים כוללת ניסיונות וכישלונות רבים אשר פוגעים במוטיבציה להמשיך לנסות.

כל המעשנים מבינים, וגם מרגישים זאת על גופם כאשר הם מתנשפים מכל מאמץ קטן העישון מזיק לבריאות  לא חסרים מחקרים בנושא ואין שום מחלוקת מדעית לגבי נזקי העישון.

מפסיקים לעשן עוד היום עם סיגריות ללא ניקוטין
הסיגריה הזו שאתם מעשנים גורמת לכם להישאר במעגל ההתמכרות! יש לנו פתרון טבעי! הישארו איתנו

מפסיקים לעשן ונופלים לזה שוב?

הסטטיסטיקה, וגם הסיפורים האישיים מפיהם של אנשים אשר מנסים להפסיק לעשן מראים לנו כי זה קשה מאוד להפסיק לעשן.

ישנם אנשים רבים אשר מפסיקים לעשן, אבל ברגע מסוים נשברים ונופלים בחזרה אל עישון הסיגריות.

חשוב להבין שיש לכך שתי סיבות, הסיגריות יוצאות תלות נפשית והניקוטין יוצר תלות פיזיולוגית (התמכרות).

וכאשר אתם מפסיקים לעשן, המוח שלכם כבר מכור לניקוטין ופשוט דורש זאת אתם מרגישים דחף עז לעשן.

ולצד הדחף החזק לעשן אתם מתחילים לחוות תופעות לוואי שונות, אותן ניתן לתאר גם כגופניות וגם כנפשיות, וההתמודדות איתן עלולה בקלות לשבור אתכם ולגרום לכם ליפול שוב אל הסיגריות.

וכאשר נופלים הדבר פוגע בביטחון העצמי וגורם לכם להתייאש ולא לנסות שוב מחשש שתיכשלו שוב.

אז איך מפסיקים לעשן 🚭 ?

הקושי להפסיק לעשן הוא תופעה יודעה ומוכרת, וישנם אמצעים שונים אשר פותחו על מנת לסייע לאנשים להתמודד עם אותם הקשיים, כולל קבוצות תמיכה וטיפולים תרופתיים ממש כמו כל סם אחר ממנו צריך להיגמל.

ישנן אסטרטגיות שונות להתמודד עם הבעיה, אחת מהן היא הפסקת עישון בהדרגה.

מעשנים שנים? מפסיקים לעשן בהדרגה ושומרים על שפיות

הדבר האידאלי הוא אם תכבו את הסיגריה ולעולם לא תחזרו לעשן, אך כמובן שבפועל מעטים מאוד הם האנשים שהצליחו לעשות זאת וכנראה שככה לא מפסיקים לעשן.

חצי שעה לאחר כיבוי הסיגריה האחרונה אתם תרגישו דחף עז לעשן, ובתוספת של לחצים נפשיים שונים שאתם עשויים להתמודד איתם הדחף הזה הולך וגובר.

זה מתחיל להשפיע לכם על מצב הרוח ואינכם יכולים להתרכז, כל מה שאתם רוצים זה סיגריה ושיעזבו אתכם בשקט (כןהתפרצויות רוגז הן דבר טבעי בהפסקת עישון).

הפסקת עישון בהדרגה היא אחת האסטרטגיות המוצעות על מנת להפסיק לעשן, אך גם לשמור על השפיות.

כמובן שעדיף לעזוב את הסיגריות ולא לעשן מעולם, אך בפועל הסטטיסטיקה מראה שהפסקה מיידית ללא שום סיוע בדרך כלל אינה מחזיקה מעמד.

לכן הפסקת סיגריה הדרגתית היא האופציה המועדפת, היא יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה של הפסקת העישון.

 

עדיין תוהים איך מפסיקים לעשן ולא נופלים לניקוטין בחזרה?

 לחצו כאן ✔️ לערכות להפסקת עישון בעזרת סיגריות ללא ניקוטין!

 

 

היתרונות של הפסקת עישון בהדרגה

*  כאשר אנו מפסיקים לעשן בהדרגה, אנו מעניקים לגוף ולנפש זמן להתרגל למצב החדש.

*  גמילה הדרגתית בדרך כלל עוברת ללא תופעות לוואי קיצוניות.

*  צורה המאפשרת להתמודד בצורה קלה יותר עם העצבנות, חוסר השינה, בעיות העיכול, כאבי הראש וכל מה שקשור להפסקת העישון.

*  הגדלת סיכוי ההצלחה של הפסקת העישון.

*  מתן מענה גם להתמכרות הפיזיולוגית וגם לתלות.

*  אפשרות לתמוך בתהליכי ניקוי הגוף מנזקי העישון.

התחילו לנקות את הריאות תוך כדי הפסקת עישון בהדרגה
תנו לריאות שלכם הזדמנות! הגוף שלכם יכול לנקות את עצמו מנזקי העישון, אם רק תתנו לו צ'אנס! התחילו גמילה הדרגתית עוד היום

החסרונות של הפסקת עישון בהדרגה

*  הפסקת עישון מדורגת עדין חושפת אתכם לנזקי העישון לפרק זמן נוסףאך בצורה מצומצמת יותר.

*  ישנו זלזול של הסביבה אשר מסתכלת עליכם בעין ביקורתיתאמרתם שאתם מפסיקים לעשן אבל אתם ממשיכים

*  המשך החשיפה לניקוטין שהוא החומר הממכר.

נלחם בהפסקת עישון לבד? מפסיקים לעשן עם עזרים בשביל לנצח

הפסקת עישון מיידית וללא שימוש בעזרים יכולה להיות מושלמת, אך אילו רק הייתה מציאותית.

אם אתם רוצים להפסיק לעשן, מומלץ להכין מראש את העזרים המתאימים אשר יעזרו לכם לנצח את העישון ולעבור לאורח חיים בריא יותר, גם עבורכם וגם עבור סביבתכם אשר נפגעת מהעישון הפסיבי.

אז אילו עזרים עומדים לרשות אלו המפסיקים לעשן?

סיגריות ללא ניקוטין

סיגריות ללא ניקוטין הן פתרון מעניין להפסקת עישון, אולי אפשר להגיד OUT OF THE BOX, אשר מתאים לכל סוגי המעשנים (קלים וכבדים).

קודם כל, סיגריות טבעיות מצמחים מאפשרות לכם להתחיל את הפסקת עישון בהדרגה.

שנית, סיגריות ללא ניקוטין יכולות לסייע לכם להתמודד עם התלות הפסיכולוגית מכיוון שעדיין תוכלו להמשיך לעשן, אך מצד שני אין בהם ניקוטין.

בצורה זו תוכלו לעבור את הגמילה מניקוטין בצורה קלה יותר, ואחר כך יהיה לכם קל להפסיק עם הסיגריות ללא הניקוטין מכיוון שאין בהן חומר ממכר.

הן גם מעניקות לכם גמישות, כלומר את האפשרות למצוא את אסטרטגיית ההפסקה אשר מתאימה לכם אתם יכולים להפסיק לחלוטין את עישון הסיגריות הרגילות ולעבור לסיגריות ללא ניקוטין, או לעשות זאת בצורה של הפחתה הדרגתית בסיגריות רגילות ומעבר מתון לסיגריות ללא ניקוטין.

ומכיוון שאין בהם ניקוטין הן בטוחות לשימוש לצד אמצעים אחרים כמו מדבקות ומסטיקים המכלים ניקוטין.

ישנם לא מעט צמחים אשר יכולים להוות לכם תחליף נהדר לסיגריה אשר מכילה ניקוטין.
ישנם לא מעט צמחים אשר יכולים להוות לכם תחליף נהדר לסיגריה אשר מכילה ניקוטין וגורמת להתמכרות

מדבקות ניקוטין

מדבקות ניקוטין הן מדבקות המפרישות אל תוך הגוף ניקוטין ובמידה רבה הן אינן שונות מהסיגריות.

כמובן שהן עדיפות על פני עישון מכיוון שהן אינן חושפות אתכם לאלפי הרעלים שבסיגריה, אך מצד שני הן אינן גומלות אתכם מהניקוטין.

כלומר יש כאן סכנה שתחליפו התמכרות אחת בהתמכרות אחרת.

הניקוטין הוא החומר הממכר אשר בסיגריה.

וכאשר אתם עדיין מכורים לניקוטין אתם עלולים להתפתות בכל רגע להדליק סיגריה.

מסטיקים ניקוטין

מסטיקים ניקוטין הן מוצר דומה באופיו למדבקות ניקוטין, כל ההבדל הוא שכאן הניקוטין נספג דרך ריריות הפה ולא דרך העור.

גם כאן קיימת אותה הסכנה של המשך ההתמכרות לניקוטין.

כמו כן הספיגה האטית יחסית של הניקוטין, ובמקרים רבים כתוצאה משימוש לא נכון כבר גרמה בעבר להרעלות ניקוטין.

מקרים אלו התרחשו כאשר אנשים לא מצאו את הסיפוק המיידי שאליו הם רגילים עם הסיגריה, ולכן במקביל ללעיסת המסטיק עישנו.

בסופו של דבר הם נחשפו לכמויות ניקוטין גדולות אשר גרמו להרעלה מסוכנת.

נסו להחליף את הרגל העישון בהרגל בריא יותר

בין אם בחרתם בסיגריות ללא ניקוטין או כל כלי עזר אחר שיעזור לכם להפסיק לעשן, תמיד מומלץ לאמץ גישה של החלפת הרגל העישון בהרגל בריא יותר, דבר שגם ניתן לעשות בהדרגה.

ובמיוחד אם אתם מנסים להפסיק ללא שימוש בשום כלי עזר, חובה לבחור באיזה הרגל בריא על מנת למלא את החלל.

ברמת העיקרון כל סוג של פעילות ספורטיבית הוא דבר מבורך עבור אנשים שמפסיקים לעשן;

פעילות גופנית היא לא רק טובה לגוף היא גם טובה לנפש והיא תסייע לכם להפחית לחץ, חרדות וכל התחושות השליליות האופייניות להפסקת עישון.

עיסוק בפעילות גופנית גם יסייע לכם לישון יותר טוב בלילה וזהו עוד קושי הקשור להפסקת עישון.

לא צריך הרבה בשביל ללבוש טרנינג ולצאת לריצה וזה מומלץ מאוד.

סביר להניח שלאחר שנים של עישון תתקשו לרוץ, קחו זאת בקלות.

אתם לא בתחרות, אפשר ללכת ולשלב קצת ריצה.

ככל שהזמן יעבור גופכם יתנקה וישתקם ותוכלו לעשות זאת בקלות רבה יותר.

גם שיעורי יוגה הם דבר מומלץ מאוד, יוגה היא פעילות גופנית אשר שמה דגש על איזון בין גוף ונפש ולכן היא מרגיעה מאוד ויכולה לתת לכם כלים אשר יעזרו לכם להתמודד עם אותם רגעי משבר ודחף לעשן.

הפסקת עישון בהדרגה בשיטה טבעית
סיגריה הורגת אתכם. זה לא סוד. מה שחשוב באמת הוא מה תעשו עם המידע הזה אחרי שתעברו לדפדף בעמוד הבא

מפסיקים לעשן ונעזרים בתרופות סבתא

ישנן תרופות סבתא שונות לסיוע בהפסקת עישון, איננו יודעים לגבי סיכוי הצלחתן את מצד שני גם אין להתייחס אליהן בזלזול.

למשל ישנם כאלו הממליצים על תה עם קמומיל; אנו מניחים כי אין מדובר בתרופת קסם ואף אחד אינו מצפה שלאחר שתיית תה קמומיל תפסיקו לעשן.

אך מצד שני לקמומול ישנן תכונות מרגיעות אשר בהחלט יכולות לעזור להתמודדות עם הפסקת עישון ותופעות הלוואי הנלוות לה.

הצעה אחרת ששמענו היא להניח מעט מלח בקצה הלשון בכל פעם שמתעורר הדחף לעשן.

למלח בפני עצמו אין תכונה מיוחדת אשר יכולה לגרום להפסקת עישון, אך אולי יש בכך איזו הסחת דעת שיכולה לעזור.

בהחלט תוכלו לנסות ולראות אם זה עובד עבורכם

 

הפסקת עישון בהדרגה נשמע לכם כמו הפתרון המתאים עבורך?

✔️ לחץ\י כאן לערכות של סיגריות ללא ניקוטין לגמילה הדרגתית.

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email