מעשן כבד? הגיע הזמן להיגמל מעישון

מעשן כבד?

יש לנו חדשות קלילות בשבילך.

גם אתה יכול לנצח את ההתמכרות לעישון ולהפוך לאדם חופשי מניקוטין. 

איך?

תשאר איתנו וכבר נעבור על הדרך בה גם אתה יכול להפסיק לעשן, אך לפני זה הנה כמה עובדות על עישון.

 

התמכרות לעישון מזיקה לבריאות
התמכרות לעישון מזיקה לבריאות, אם אתה מחשיב את עצמך כמעשן כבד הנזק שלך כנראה אף גדול יותר. הישאר איתנו ודע כיצד עליך לפעול

עובדות מוכחות מדעית על השפעות העישון:

  • עישון מקצר את תוחלת החיים בממוצע ב -7 שנים
  • הסיכון למוות ממחלות במערכת הלב וכלי הדם אצל מעשנים גבוה פי 2 מאשר אצל לא מעשנים
  • עישון מגדיל מאוד את הסיכון לפתח מחלות ריאה, במיוחד סרטן ריאות (פי 10-30)
  • עישון מגביר את הסבירות לפתח אין אונות
  • עישון פוגע לא רק במעשן עצמו, אלא גם באהוביו ובמיוחד בילדים

אפשר ללחוץ על הקישור ⏬ על מנת לדלג לתוכן שמעניין אותך ביותר

מיהו מעשן כבד?

לכל הגברים שאיתנו, לצערנו יש לנו חדשות קצת מטרידות עבורכם, לכם יש סיכוי גבוה יותר להגיע לדרגת "מעשן כבד".

ועל כן לרוב מעשן כבד יהיה גבר בגיל 30 ומעלה, וכנראה כי הוא יעשן את סיגרית הבוקר הראשונה תוך 30 דקות מהתעוררות.

המחקרים מספרים כי מעשן כבד הוא אדם אשר מעשן יותר מ25 סיגריות ביום.

התוצאות מחקרים מצביעות על כך שמעשנים כבדים תלויים יותר בסיגריות.

בהשוואה למעשנים שצרכו 15 או פחות סיגריות ביום (מעשנים קלים), מעשנים כבדים דיווחו על:

  • קושי גדול יותר להפסיק לעשן
  • היו מוטרדים יותר מתסמיני גמילה מעישון
  • חוו דחפים ותשוקה חזקים יותר לסיגריה
  • היו בעלי סובלנות נמוכה יותר
  • מעשנים כבדים שקלו יותר והיו שמנים יותר כפי שנמדד על ידי מדד מסת הגוף

אם הזדהתם עם כמה מהסעיפים כדאי שתמשיכו לקרוא על מנת להבין מה היא הדרך הנכונה עבורכם להפסיק לעשן.

מהם נזקי העישון בקרב מעשנים כבדים?

בפסקה הקודמת ציינו כי מעשן כבד כנראה יהיה מוטרד יותר מתסמיני הגמילה מעישון ויחווה תשוקה חזקה יותר להצית סיגריה.

אך מה לגבי נזקי העישון אצל המעשנים הכבדים? 

האם מעשנים כבדים צפויים ליותר נזקים? 

כמה זמן יידרש על מנת לנקות את הגוף מניקוטין?

 

נזקי העישון פוגעים גם במעשן קל וגם במעשן כבד
רוצים להפחית את נזקי העישון? הפתרון הטוב ביותר הוא להתחיל גמילה הדרגתית

החדשות הטובות הן שלא בהכרח מתים מעישון כבד, אבל;

עבור כל אדם שמת בגלל עישון, לפחות 30 אנשים נשארו בחיים עם מחלה קשה הקשורה לעישון.

עישון גורם לסרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, מחלות ריאה, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרוני.

עישון מגביר גם את הסיכון לשחפת, למחלות עיניים מסוימות ולבעיות במערכת החיסון, כולל דלקת מפרקים.

תעשו את החישוב שלכם.

מאז שנות השישים, הסיכון של מעשן לחלות בסרטן ריאות או COPD גדל בהשוואה ללא מעשנים, למרות שמספר הסיגריות הנצרכות למעשנים פחת.

כמו כן, חלו שינויים לאורך זמן בסוג של סרטן ריאות שמתפתחים מעשנים.

שתי התזוזות הללו עשויות לנבוע משינויים בעיצוב ובהרכב הסיגריות, ובכמה עמוק המעשנים שואפים את עשן הסיגריות ואת החומרים הרעילים שהוא מכיל.

כמובן שככל שתצרכו יותר סיגריות ביום, כך תסבו לעצמכם נזק רב יותר.

ככל שמשך העישון ממושך יותר, כך גדלה הסבירות לחלות במחלות הקשורות בעישון.

אך תשמחו לדעת כי ללא קשר לגיל, מעשנים יכולים להפחית משמעותית את הסיכון למחלות, כולל סרטן, על ידי הפסקת העישון.

מרגישים כי הגיע הזמן להפסיק לעשן? רוצים לתת לעצמכם הזדמנות?

לחצו כאן לערכת גמילה מעישון למעשן כבד.

 

התמכרות לעישון משפיעה לא מעט על ההתנהלות ביום יום, ועל כן מעשן כבד כנראה יקדיש יותר שעות ביום לפעולת העישון מאשר מעשן קל.

לכן אם אתם מחשיבים את עצמכם כמעשנים כבדים, כדאי שתחשבו על הפעילויות שיכולות למלא את זמנכם הפנוי, תגלו כי יש לכם הרבה ממנו לאחר שתפסיקו לעשן.

לחצו כאן אם אתם רוצים לדעת איך להתגבר על ה72 השעות הראשונות שלאחר הגמילה.

התמכרות לעישון או מלכודת הניקוטין

עישון הוא מאוד ממכר.

ניקוטין הוא הסם האחראי העיקרי להתמכרות של אדם למוצרי טבק, ביניהם הסיגריות.

ניקוטין קיים באופן טבעי בצמח הטבק. אולם חברות טבק "מעצבות" בכוונה את הסיגריות כך שיהיה בהן מספיק ניקוטין כדי ליצור התמכרות לעישון באופן מהיר יותר.

ניקוטין נספג בזרם הדם דרך רירית הפה והריאות ועובר למוח תוך שניות ספורות. כאשר המעשנים שואפים נשיפות תכופות ועמוקות יותר של עשן כך הם מגדילים את כמות הניקוטין הנספגת בגוף.

ניקוטין גורם לשחרור של דופמין באזורי ההנאה והמוטיבציה במוח. השפעה דומה מתרחשת כאשר אנשים נוטלים הרואין או קוקאין.

המשתמש בסמים חווה תחושה מהנה, ממש כמו שהמעשן נהנה לאחר שהוא שואף את השאכטה.

לבחור יום להפסקת העישון
זכרו כי הכוח בידכם! בחרו את היום בו תפסיקו לספק לגופכם ניקוטין ואל תהססו לצאת לדרך!

כיצד מעשן כבד יכול לצאת ממלכודת הניקוטין?

החלטתם להפסיק לעשן?

ברכות!

אתם עושים צעד חשוב בחיים שלכם, אך מהי הדרך הנכונה והשיטה הקלה ביותר בה תוכלו להיגמל מעישון?

כפי שציינו בתחילת המאמר, מעשנים כבדים נוהגים לעשן כ25 סיגריות ביום ולהפסיק לעשן בבת אחת יכול להיות קשה מידי עבור רוב האנשים.

יחד עם זאת להמשיך לעשן זו כמובן לא אופציה.

כיצד להפחית בעישון בלי להרגיש שהפחתנו?

בעזרת צמחים!

הורגלנו לחשוב כי צמח הטבק הוא הצמח האולטימטיבי לעישון, על כך אתם יכולים להודות לחברות הטבק.

אך למעשה אבות אבותינו עישנו צמחים רפואיים לאורך שנים בטקסים שונים.

ישנם צמחים רבים אשר ניתנים לעישון ויכולים להוות תחליף נהדר לסיגריות הממכרות.

בין הצמחים לעישון הנפוצים ביותר אפשר להזכיר:

  • לבנדר
  • דמיאנה
  • מרווה
סיגריות ללא ניקוטין מצמים רפואיים להפסקת עישון
תוהים כיצד אתם יכולים להפסיק לעשן ובכל זאת לשמר את חווית העישון? צמחים רפואיים הניתנים לעישון הם התשובה שלכם

איך להפסיק לעשן בעזרת סיגריות בלי ניקוטין?

האמת שזה ממש פשוט, כל מה שתצטרכו הוא לרכוש כמה חפיסות של סיגריות צמחיות ללא ניקוטין ולעשן אותן במקום הסיגריות הרגילות שלכם.

בצורה כזו תפסיקו את ההספקה של הניקוטין אל מחזור הדם שלכם, והגוף שלכם יתחיל להיכנס למצב של גמילה מניקוטין.

וכך בזמן שאתם מעשנים סיגריות צמחיות, הניקוטין מתחיל להתנקות מהגוף שלכם.

הניקוטין יוצא מהגוף כבר לאחר 72 שעות, גם אצל מעשן קל וגם אצל מעשן כבד הגוף זקוק לאותו פרק זמן על מנת להתנקות מהניקוטין.

רוצים ליצור שינוי? מעשן כבד לא רק יכול להפוך למעשן קל, אלא ממש להפסיק לעשן!

לחצו כאן לערכת גמילה מעישון למעשן כבד.

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email