מעשן קל , מהם נזקי העישון ואיך להיגמל

"אני מעשן רק כשאני יוצא."

"אני מעשנת רק עם חברים, אני אף פעם לא קונה סיגריות. זה לא נחשב עישון, נכון? "

"אני יכול להחזיר הרבה זמן בין סיגריה לסיגריה. אז אני לא מכור. "

נשמע מוכר? אם כן, אתה בטח מחשיב את עצמך "כמעשן קל".

לחץ על הקישור על מנת לדלג ⏬ לתוכן שמעניין אותך

הכינוי "מעשן קל" מעט מייפה את העובדות, בואו ננסה להבין מי נחשב למעשן קל, ומה הסיכונים העומדים מאחורי סוג עישון כזה.

זה לא סוד שעישון סיגריות מזיק לבריאותך.

אבל כמו עם הרבה הרגלים לא בריאים אחרים, לפעמים קשה להתנגד, וכך יש סביבנו לא מעט מעשנים.

"עישון הוא גורם המוות המוביל בארה"ב, אומרת ד"ר ז'קלין לי, מנתחת לב-חזה.

על פי מחקרים, אנשים החלו להבין ולייחס חשיבות למידע זה – ולכן מעשנים כבדים או כאלה הצורכים חפיסה ליום הפחיתו בכמות העישון שלהם.

עם זאת, הפופולריות של עישון קל או מזדמן הולכת וגדלה.

מעשן רק סיגריה 1 ביום אתה רק מעשן קל
מעשן רק סיגריה 1 ביום ומחשיב את עצמך כמעשן קל? תישאר איתנו בדיוק עליך החלטנו לכתוב

סיכום על עישון קל לאלה מאיתנו שלא אוהבים לקרוא😉

  • החוקרים אומרים כי אנשים שמעשנים חמש סיגריות ביום גורמים נזק לריאות כמעט באותה מידה כמו אנשים שמעשנים 30 סיגריות ביום.
  • לוקח למעשנים "קלים" בערך שנה לפתח נזקי ריאות כמו שנגרם מעישון "כבד" כבר לאחר 9 חודשים.
  • הם מציינים כי סיגריה דולקת משחררת 7,000 כימיקלים, 69 מהם נחשבים לחומרים הגורמים לסרטן.
  • עישון של אחת עד ארבע סיגריות ליום יכול להגדיל את הסיכון למחלות לב ולסרטן

עישון קל מוגדר כעישון של חמש סיגריות ביום או פחות. לא פעם מעשנים קלים אף מדלגים על כמה ימי עישון.

מעשנים קלים עשויים שלא להחשיב את הרגלם המזדמן כמזיק. הם עשויים אפילו לא להחשיב את עצמם כמעשנים.

אבל שום סיגריה אינה באה ללא סיכון, מציין ד"ר לי.

זה נכון, אפילו הרגל עישון קל מזיק לבריאות שלך – אפילו עישון סיגריה אחת בלבד, מעמיד אותך בסיכון מוגבר לבעיות בריאות.

המחקר מצא כי עישון קל הפך לפופולרי בקרב נשים צעירות בארה"ב בין הגילאים 18 עד 20.

"נשים שמעשנות, גם אם מדובר בהרגל מזדמן, כשהן צעירות ובגיל הפוריות יכולות לפגוע בהריונות עתיידים, ולשים את עצמן בסיכון גבוה יותר למחלות כמו סרטן צוואר הרחם", מזהיר ד"ר לי.

גברים שמדי פעם מעשנים הם בעלי שיעור תמותה הגבוה פי 1.6 משיעור התמותה של לא מעשנים.

"מעשנים קלים פגיעים באותה מידה לאותן בעיות בריאותיות המשפיעות על מעשנים כבדים, כולל תלות בחומרים אחרים, דיכאון ומצוקה פסיכולוגית", אומר ד"ר לי.

"עישון של עד חמישה ימים בחודש עלול לגרום לקוצר נשימה ושיעול. ועישון של אחת עד ארבע סיגריות ליום יכול להגדיל את הסיכון למחלות לב ולסרטן."

למעשנים קלים יש גם סיכון גבוה יותר לסרטן ריאות מאשר לאלה שאינם מעשנים כלל.

"סיכון ייחודי לעישון קל או מזדמן הוא האפשרות שזה יכול להוביל לעישון כבד בהדרגה, מה שמקשה על הפסקת העישון", מציין ד"ר לי.

רוצים להתחיל להיגמל מעישון כבר עכשיו?

לחצו לערכת גמילה מעישון למעשן קל.

התחילו את הגמילה שלכם עוד היום!

מהם הסיכונים מעישון למעשן קל?

חושבים כי עישון קל = נזקי עישון קלים? 

המשיכו לקרוא ותופתעו.

לצערנו למעשנים קלים אותם סיכונים כמו למעשנים כבדים.

גם אם אתה מעשן רק מדי פעם, זה פוגע כמעט בכל המערכות בגוף שלך.

כשאתה לוקח את הנשיפה הראשונה, חילוף החומרים שלך משתנה. הלב שלך פועם מהר יותר. אנשים לא מבינים ואף מזלזלים בגודל ההשפעה שיש לסיגריה אחת.

נזקי העישון הצפויים למעשן קל הם זהים למעשן כבד
חושבים כי סיגריה 1 ביום אינה מזיקה? תחשבו שנית

נזקי עישון קל

עישון גורם לטסיות הדם שלך (התאים בדם שעוזרים לשלוט בדימום) להתגודד. זה יכול לגרום לקריש שמוביל להתקף לב או שבץ.

זה גם גורם לתגובה במערכת העצבים שלך. כשניקוטין חודר לזרם הדם שלך, הוא מעורר גל של אדרנלין. זה מעלה את לחץ הדם ואת הדופק ומגביל את הנשימה.

הסכנות הבריאותיות שלך מעישון הן חמורות, החל מהתקף לב, שבץ מוחי, דמנציה, מפרצת, אמפיזמה, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), דלקות ריאות וסרטן הפה, הגרון, הריאות ואיברים אחרים.

הימנעות או הפסקה מוחלטת של שימוש בטבק, היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הסיכון למצבים בריאותיים חמורים אלה. סיגריות המכילות ניקוטין שהוא חומר ממכר, מקשות על הפסקת העישון.

עישון פסיבי קל פוגע בסביבה שלך

הידעתם שגם מעשן קל פוגע בסביבה שלו עם עישון פסיבי?

ושוב גם כאן נזקי העישון אינם קלים.

עישון פסיבי – העשן שאתה נושף, רעיל לאנשים סביבך. מחקרים מראים כי עצם הימצאותם של אנשים סביב עשן באופן קבוע גורם למחלות כמו סרטן ומחלות לב.

עישון קל יכול לקצר את חייכם ואת חיי הקרובים אליכם.

אפילו אנשים שמעשנים בממוצע פחות מסיגריה אחת ביום במשך כל חייהם, הם בסיכון גבוה ב -64% למות מוקדם יותר מאנשים שמעולם לא עישנו, כך עולה ממחקר.

סיכון זה קפץ ל 87% עבור אלו שעישנו בממוצע אחת עד עשרה סיגריות ביום – מה שעדיין נחשב לעישון קל יותר.

גמילה מעישון תסייע גם לסובבים אתכם.

הדרכים להיגמל

אתה עשוי לחשוב שאתה לא מכור לניקוטין. אבל אם אתה מוצא את עצמך מושיט יד לחבילת הסיגריות של החברים שלך, או מתגבר על הצורך לעשן בזמן מסוים, יש לך תלות.

אז אם תפסת את עצמך באחד מרגעים הללו, כדאי שתשקול גמילה מעישון.

למעשן קל אותם פתרונות גמילה כמו למעשנים הכבדים והבינוניים.

תוכלו לפנות לקופות החולים כמו מכבי וכללית לצורך השתתפות בסנדא להפסקת עישון באמצעות כדורים.

תוכלו להיעזר במדבקות ניקוטין, מסטיקים ושאר תחליפי הניקוטין.

אך אם אתם מחפשים פתרון טבעי יותר, כזה שיאפשר לגוף שלכם להתנקות מניקוטין באופן עצמאי תוך כמה ימים, אז הגעתם למקום הנכון.

אנחנו בהחזרת השליטה מאמינים כי על מנת להיגמל מעישון צריך קודם כל לשלוט בו.

להפסיק לעשן בעזרת צמחים רפואיים
ישנם צמחים רבים אשר יכולים לעזור לכם להיגמל מעישון, כל אחד בדרכו.
תוכלו לעשן צמחים, לשתות תה כדי להירגע ועוד

שליטה בעישון בעזרת סיגריות ללא ניקוטין

אז על מה אנחנו מדברים בעצם?

גמילה מעישון באמצעות סיגריות ללא ניקוטין.

סיגריות ללא ניקוטין כשמן כן הן- סיגריות אשר אינן מכילות ניקוטין או טבק.

הן עשויות מצמחי מרפא שונים אשר אינם מכילים ניקוטין וכך אתם בעצם יכולים להתחיל להתנקות מניקוטין (ההתמכרות הפיזית) תוך כדי עישון.

נשמע נפלא לא?

זכרו כי לכל מטבע שני צדדים, שאיפת עשן כלשהי היא איננה בריאה.

ועל כן המטרה היא שאתם תתחילו לשלוט בהרגלי העישון שלכם, כיוון שהניקוטין ששלט בהרגל זה עד כה, בדיוק מתפנה מתפקידו.

מי שמגדיר את עצמו "מעשן קל" לרוב מסוגל לשלוט בצורך שלו לעשן, אך למרות זאת לעיתים הניקוטין מנצח.

אז במקום להצית את הסיגריה עם הניקוטין ולהכניס את עצמכם עוד קצת יותר עמוק אל תוך מלכודת הניקוטין, הצטיידו בערכת הגמילה שלנו למעשן קל וברגע הקריטי תציתו את הסיגריה הצמחית.

סיגריה צמחית ללא ניקוטין ממלא את הצורך הפסיכולוגי, להחזיק, להצית, לשאוף.

הצורך הפסיכולוגי הזה מתוחזק באמצעות הניקוטין, ברגע שתוציאו את הניקוטין מהמשוואה, תעזרו לעצמכם לשבור את ההרגל הפסיכולוגי.

לאחר כשבועיים שלוש תרגישו כי הצורך בעישון פוחת בצורה משמעותית.

לעיתים התשוקה לסיגריה תתעורר, אך בשביל זה שמרו תמיד קופסא של סיגריות ללא ניקוטין לצידכם וכך לא תפלו שוב אל מלכודת הניקוטין.

 

רוצים להתחיל להיגמל מעישון כבר עכשיו?

לחצו לערכת גמילה מעישון למעשן קל.

התחילו את הגמילה שלכם עוד היום!

פוסטים נוספים בבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email